Het managementboek Red de salestijger van Marc Dijk, is de leidraad om de tijgers van de sales te redden. Dit boek, bedoelt voor de salesmanager en verkoper, gaat over het ontdekken & ont-wikkelen van ieders sales talent. Hoe stel je een optimaal verkoopteam samen en hoe ontwikkel en train/verbeter je dit team door middel van excellente communicatie? Het boek geeft de managers en hun verkooptijgers weer de drive om klanten recht in hun 'koop-' hart te raken. Volgens Marc Dijk sterft de echte salestijger uit omdat verkopers in een dierentuincultuur belanden. De honger om te jagen ontbreekt en regels en procedures van grote bedrijven zorgen ervoor dat ze in hun hok blijven liggen. Werving en selectiebureaus zorgen voor de gouden kettingen, waardoor ze na een jaar dood ongelukkig worden. En de klant.....? De consument wil begrepen en geholpen worden. Tijgers die in hun hok blijven, zijn zelfs in een dierentuin saai. Na één keer heb je het wel gezien. Dit boek Red de salestijger is ingedeeld in duidelijke hoofdstukken die de lezer stap voor stap leiden door alle cruciale onderwerpen van sales: voorbereiding, coaching, training en selectie, het lezen van cijfers en anticiperen hierop. Verder besteedt de auteur veel aandacht aan bedrijfsculturen in verschillende soorten organisaties. Red de Salestijger is het boek dat elke salesmanager en verkoper moet lezen!