Ritueel

VN:

Ritueel

Gelezen 1116 Aan het lezen 20 Wil ik lezen 339 Favoriet 64 Recensies 54
Thrillers & Spanning Artikelen 9 Lijsten 4 Spots 14 Hebban 1000 616   Topics 0

Diep in de modder bij een villa in Amsterdam-Noord stuit een tuinman op een schedel. Maud Mertens probeert via de voormalige bewoonster van het pand - de schatrijke, dementerende Ina Demsterwold - te achterhalen wie er achter deze gruweldaad schuilgaat. Ze stuit hierbij op een muur van stilzwijgen. Dan worden op het terrein van de villa veel meer lichaamsdelen gevonden en ontdekt Maud dat de vrouwelijke slachtoffers met vaste regelmaat begraven zijn. Wie zijn de dode vrouwen? Waar zijn de lichamen gebleven en is het te voorkomen dat er een volgend slachtoffer valt?

Intussen raakt ook het onderzoek naar de vermissing van Kyra's zus Sarina in een stroomversnelling. Zowel Kyra als Maud beseft dat de zaken waar ze aan werken veel groter zijn dan ze hadden kunnen vermoeden.

Literaire thriller
De Noordzeemoorden (3)
The House of Books
25 mei 2015
15 maart 2018

Spanning, feiten en fictie, alles ineen

door: Cees van Rhienen 1 reactie 2 likes

Het is overbodig een auteur die het derde deel uit de vierdelige serie De Noordzeemoorden op de markt brengt, nog te introduceren. Een kort ‘hier is dan deel 3: Ritueel’, moet meer dan voldoende zijn. En dat is het ook, iedere fan van De Noordzeemoorden weet dat Isa Maron de auteur is.

Maud Mertens...

Reacties op: Ritueel