Rock n Roll Junkie

Rock n Roll Junkie

Gelezen 4 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 0 Favoriet 0 Recensies 0
`Het Verschijnsel Brood, zo noemde Herman Brood, Nederlands enige rock-`n-rollster, zichzelf. Jan Eilander belicht `het verschijnsel - en daarmee ruim dertig jaar vaderlandse rock-`n-rollgeschiedenis - aan de hand van talloze interviews met mensen uit Broods naaste omgeving: met vriend en vijand, profiteurs en slachtoffers. Met z'n maatje uit de Israëlische kolenmijnen. Met de mannen van The Moans, Broods eerste band. Met de vrouwen die voor hem vielen en eenzaam achterbleven. Met de legendarische Cuby and The Blizzards. Met z'n moeder. Met zijn artist- en repertoiremanagers. Met z'n `coach, die hem uit de goot hielp, en hield. Met de muzikanten die zich `s ochtends nog Wild Romance mochten noemen, en die `s middags werden gedumpt.
Rock `n Roll Junkie is het meeslepende verhaal van een charismatische, door dierlijke instincten, pep en alcohol gedreven man, die op woensdag 11 juli 2001 een eind aan zijn leven maakte.
Deze editie is voorzien van een nawoord van Martin Bril.
Kunst & Cultuur
Biografieen podiumkunsten