Rodham

n 1971 is Hillary Rodham een veelbelovende jonge vrouw: ze stond net in Life Magazine, studeert rechten aan de prestigieuze Yale Law School, en maakt al naam als activist en voorvechter van vrouwenrechten. En dan ontmoet ze Bill Clinton. Een mooie, charismatische medestudent die zijn politieke carrière al ijverig in de steigers aan het zetten is. Algauw vinden ze een intellectuele evenknie in elkaar, maar ook een diepgaande emotionele en fysieke verbintenis zoals beiden nooit gekend hebben. In het echte leven volgde ze de liefde van haar leven terug naar zijn thuisstaat Arkansas en werd ze de Hillary Clinton die we al decennia kennen. Tot zover het waargebeurde verhaal. Maar in deze meesterlijk verbeelde, alternatieve geschiedenis gaat Hillary een andere weg. Ze verlaat Clinton en vertrekt met een gebroken hart uit Arkansas. In de daaropvolgende decennia klimt Hillary Rodham omhoog in de Amerikaanse politiek. Haar wegen zullen die van Bill Clinton telkens opnieuw kruisen, zowel in de politieke arena als privé. Totdat ze tegenover elkaar komen te staan in de Democratische voorverkiezingen van 2016.

Recensies (44)

Meer recensies

Is Rodham het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Rodham