Saeculum

Gelezen 91 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 67 Favoriet 12 Recensies 8
Young adult Lijsten 1 Top25's 5   Topics 0
Een groep jongeren trekt zich een aantal dagen terug in een afgelegen bos om een middeleeuws rollenspel te spelen. Normaal gesproken zou dat niks voor de student medicijnen Bastiaan zijn, maar hij is verliefd op Sandra en heeft zich door haar laten overtuigen.

Hun avontuur begint onschuldig, maar wordt al enigszins benauwend als het gerucht gaat dat het deel van het bos waarin ze verblijven, vervloekt is. Wat eerst nog wordt weggelachen als een spookverhaal, lijkt werkelijkheid te worden als leden uit het gezelschap spoorloos verdwijnen. In een wereld zonder telefoon, internet, elektriciteit, medicijnen of zelfs maar een bril, ontvouwt zich een bloedstollende strijd tegen de tijd, op leven en dood.

De ontknoping is zo vernuftig dat de lezer direct zal terugbladeren om te zien of hij aanwijzingen over het hoofd heeft gezien. Poznanski op haar briljantst.

Young Adult
Fictie 15+