Satanskinderen

Gelezen 227 Aan het lezen 7 Wil ik lezen 69 Favoriet 6 Recensies 2
Thrillers & Spanning Spots 1   Topics 0
Satanskinderen van Stephen King is een huiveringwekkende verzameling korte verhalen waarvan er maar liefst zes verfilmd zijn, zoals The Mangler, Children of the Corn en The Lawnmower Man. King is een meester in het transformeren van doodgewone dingen naar ijzingwekkende voorwerpen uit je ergste nachtmerries. De situaties zijn vertrouwd: een school, een maïsveld, een wasserij, een wegrestaurant, een fabriek. Maar niets is wat het lijkt en als het uur van de nacht gunstig is en de kracht van het duister sterk is en de slachtoffers niet goed genoeg opletten, kan elke plek dienen als grond voor de duivel…
Stephen King (1947) heeft meer dan tweehonderd verhalen op zijn naam staan, waaronder vijftig thriller- en fantasy-titels, alle wereldwijde bestsellers. Zijn recentste boeken zijn Gevangen, 22-11-1963, Joyland, Dr. Sleep, Mr. Mercedes, De eerlijke vinder en De bazaar van boze dromen. Onlangs ontving King de National Medal of Arts, de hoogste Amerikaanse onderscheiding voor kunstenaars.
‘Satanskinderen is Stephen Kings eerste verhalenbundel, waarin de basis ligt voor enkele van zijn grootste werken.’ The Guardian
‘Een zenuwslpende verzameling verhalen’ Libris

Pockets spanning