Schittering

Schittering

Layla Marquez en Fleur Vlorensteijn zijn 18 jaar en beginnen een nieuw leven als student. Voordat ze deze stap zetten, gaan ze op vakantie. Layla mag met het gezin van Fleur voor een maand mee naar Toscane en daarvoor zet Layla voor het eerst sinds jaren weer een stap in het huis van familie Vlorensteijn.

Sinds Layla Marquez op achtjarige leeftijd haar ouders en broertje verloor, is zij voornamelijk opgegroeid in pleeggezinnen en opvangtehuizen. Vanaf haar 16e besloot zij zelfstandig te wonen. Iets wat ze moeilijk maar dapper aanpakt. Vanaf de basisschool heeft Layla een bijzondere vriendschap met Fleur Vlorensteijn, een telg uit de invloedrijke familie Vlorensteijn.

Hoewel Fleur en Layla al sinds hun vierde jaar vriendinnen zijn, is Layla de laatste vier jaar niet meer bij Fleur thuis geweest. Nu willen ze hun vriendschap weer oppakken, want nog steeds zijn ze Fleur en Layla. Beste vriendinnen, ondanks hun verschillen.

Schittering brengt je terug naar de jaren van DVD’s, DVD-spelers, CSI gecombineerd met Parijs en dans. Het verhaal gaat over vriendschap, verlies, eenzaamheid, maar ook dans, muziek en vrolijkheid.
Feelgood , Literatuur & Romans
Brave New Books