Slaap vatten

Slaap vatten

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 6 Favoriet 0 Recensies 0
We kennen ze inmiddels wel, tips voor betere slaap. Overdag veel bewegen en ’s avonds laten we braaf de koffie staan en dempen we de lichten. Maar waarom blijven we dan toch wakker liggen? Welke breuklijnen lopen er door onze nacht?

Bregje Hofstede, gecertificeerd insomniac, kijkt in dit boek naar de diepere oorzaken van onze slechte slaap. Want onze smartphone is slechts het laatste hoofdstuk van een verhaal dat veel langer gaande is. Al decennia zijn we bezig het slapen en het dromen te verleren.

Op haar zoektocht naar een manier om weer te slapen graaft ze steeds dieper: voorbij de slaappillen en de lavendelthee, langs psychologen en psychiaters, tot aan genen, geld, en de manieren waarop ons dagelijks leven onze nachten aantast.

Een boek voor iedereen die de échte redenen achter onze slechte slaap wil weten, om zo de nacht te heroveren!

Bregje Hofstede (1988) is de auteur van de bejubelde roman Drift, die op de shortlist van de Libris Literatuur Prijs 2018 stond. ‘Bregje Hofstede bewijst met Drift dat ze behoort tot
de nieuwe lichting Grote Nederlandse schrijvers’, aldus het DWDD-boekenpanel. Ze schrijft ook voor De Correspondent en Vrij Nederland.
Das Mag Uitgeverij B.V.
18 maart 2020