jussi2117

Slachtoffer 2117

Rank 624 Gelezen 1032 Aan het lezen 47 Wil ik lezen 806 Favoriet 73 Recensies 29
Thrillers & Spanning Artikelen 2 Lijsten 8 Spots 7   Topics 0

Al meer dan tien jaar is Assad een mysterieuze, drijvende kracht binnen afdeling Q, maar een kettingreactie aan heftige gebeurtenissen brengt hem op de rand van de totale ineenstorting. Alleen Rose kan hem helpen bij de ontcijfering van de duistere demonen die door de berichtgeving van de Spaanse journalist Joan Aiguader over de tragische dood van een vluchteling tot leven worden gewekt.

Met Assad in het centrum begint een zenuwslopend aftellen naar de
ultieme catastrofe in het hart van Europa, meedogenloos gedirigeerd door de Iraakse beul Ghaalib. Tegelijkertijd schudt afdeling Q op zijn grondvesten door de dood van een centrale collega en door een wanhopige poging om een compromisloze, moordzuchtige handeling van een in zichzelf gekeerde, gestoorde jongen te verijdelen.

In de strijd om mensenlevens te redden en een einde te maken aan Assads traumatische dilemma’s worden Carl Mørck en de rest van afdeling Q het oog van de orkaan in geslingerd, waar niemand wordt ontzien om drastische beslissingen te nemen en met alle ter beschikking staande middelen in actie te komen.

Literaire thriller
Carl Mørck (8)
Prometheus
18 oktober 2019
18 oktober 2019

Vluchtelingen-problematiek in een thrillerjasje

door: veravb 1 reactie

Jussi Adler-Olsen (1950) is een Deense thrillerschrijver. Sinds 2010 heeft hij een hele waslijst aan awards gewonnen in verschillende Europese landen. Hij was de jongste van vier en de enige jongen. Zijn vader Henri Olsen was sexuoloog en psychiater die samen met zijn gezin op het grondgebied van...

Reacties op: Slachtoffer 2117