Slimpie, de meesterspion

Het konijn Slimpie, geboren op Terschelling, wil spion wordenen dus wil hij naar de konijnenspionnenschool. Al tijdenszijn opleiding voor spion beleeft Slimpie vele avonturen enzet hij zich in voor een beter leven voor de dieren.Slimpie is de hoofdpersoon in dit verhaal maar hij maakt vaakgebruik van andere dieren om hem te helpen slechte mensen ophun nummer te zetten. Slimpie wordt als spion vaak ingezet doorde autoriteiten (bijvoorbeeld de politie) om misstanden op telossen die mensen lastig vinden of niet kunnen. Zijn drijfveer is deonrechtvaardigheid tussen het belang van mensen (soms ‘verpakt’in een ‘slecht’ dier) en de dierenwereld. Natuurlijk leeft Slimpiein een fantasiewereld maar de onderwerpen komen vaak uit dewerkelijkheid. Dat geeft het boek zowel een avontuurlijke kant met(natuurlijk) veel technische oplossingen voor zijn werk als spionals ook een wenk naar onze manier waarop wij met dieren omgaan.

Is Slimpie, de meesterspion het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Slimpie, de meesterspion