Spion van gisteren

De naamloze held van Len Deighton moet het in Spion van gisteren opnemen tegen de vroegere geheim agent Steve Champion, zijn oude strijdmakker en vriend uit de oorlog, die nu iets in zijn schild voert dat al te onwaarschijnlijk lijkt.

Aan de Franse Riviera ontmoet Deightons held oude vrienden uit het verzet, zoals Serge Frankel, een communist en postzegelhandelaar, die nog steeds op een of andere geheimzinnige manier verbonden is met de onderwereld; 'de Prinses', bordeelhoudster en ooit telefoniste bij de verzetsbeweging; Claude l'Avocat, nazi-agent en nog even verraderlijk als destijds. Is het toeval of hebben deze drie iets met Champion te maken?

Als er een tipje van de sluier wordt opgelicht, komt onze held dichter bij het grootste mysterie: Champion zelf, die, zoals altijd, minstens één stap voor ligt op een ieder die hem probeert te vangen.

Is Spion van gisteren het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Spion van gisteren