Sprong in de tijd naar de VOC

Klaas wordt op miraculeuze wijze 350 jaar terug in de tijd geplaatst. Hij belandt, als timmerman op een VOC-schip, eerst in Indië en daarna in Zuid-Afrika. In het pas door de Nederlanders gestichte Fort de Goede Hoop gaat hij aan de slag. In zijn vrije tijd bouwt hij het wrak van een sloep om tot een volwaardige zeilboot, de Meeuw. Ook wordt hij verliefd op de dochter van de dominee. Met zijn inlandse vriend Boku trekt hij het binnenland van zuidelijk Afrika in, op zoek naar goud en diamanten. Na deze avontuurlijke tocht teruggekeerd in het fort, trouwt hij met Betsie. Samen zeilen zij, eerst nog met Boku, naar de toenmalige Republiek der Zeven Verenigde Nederlanden. In Hoorn keren ze samen terug in onze moderne tijd, hetgeen met de nodige administratieve perikelen gepaard gaat. Wat is er inmiddels geworden van Klaas zijn vermogen? En zien ze Zuid-Afrika nog ooit terug?

Is Sprong in de tijd naar de VOC het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Sprong in de tijd naar de VOC