Stalker

Rank 7641 Gelezen 1946 Aan het lezen 55 Wil ik lezen 644 Favoriet 197 Recensies 73
Thrillers & Spanning Artikelen 7 Lijsten 9 Spots 8 Top25's 45 Hebban 1000 270   Topics 0

Zweden is in de ban van een seriemoordenaar die zijn slachtoffers eerst filmt vanuit het donker, thuis waar ze zich veilig wanen, en het filmpje vervolgens op YouTube plaatst. Enkele dagen later wordt degene die gefilmd is zijn volgende slachtoffer.
Het onderzoek naar de moordenaar verloopt stroef, tot bij het lichaam van het vierde slachtoffer een bewusteloze man wordt aangetroffen. De man kan zich echter niets herinneren van de moord. Om zijn onschuld te bewijzen, roept zijn familie de hulp in van hypnotiseur Erik Maria Bark. Maar de informatie die Erik verkrijgt biedt geen enkele duidelijkheid.
Dan wordt er een nieuwe moord gepleegd, en de verdachte heeft dit keer een alibi. Er lijkt slechts één persoon te zijn die de zaak kan oplossen: Joona Linna. Maar die is meer dan een jaar geleden verdwenen...

Literaire thriller
Joona Linna (5)
Cargo
06 november 2014
06 november 2014

Joop Liefaard Hebban Recensent

Een thriller met twee gezichten

door: Joop Liefaard 2 likes

In Stockholm is een seriemoordenaar actief. Hij filmt zijn slachtoffers wanneer zij zich veilig wanen in de beslotenheid van hun huis en plaatst de korte filmpjes op YouTube. Nog voor de politie de potentiële slachtoffers op het filmpje kan identificeren, slaat de moordenaar toe en brengt hen op...

Reacties op: Stalker