Stamppot voor iedereen

Dichtbundel van de pionier van de literatuur van de nieuwe Nederlanders
Halil G r (Turkije, 1951) debu-teerde in 1984 met de bundel Gek-ke Mustafa en andere verhalen, die in 1986 bekroond werd met de Ed. du Perronprijs. In 1988 verscheen De hemel bleek grauw. Halil G r publiceerde ook de jeugdboeken Mijn dappere moeder, Een steen aan een draadje en Ik danste met enge-len. In 1994 en 1998 verschenen de dichtbundels Wakker het vuur niet aan en Gevecht met spiegels.
De gedichten in Stamppot voor iedereen zijn de po sche vertaling van universele thema's. Angst, dood, liefde, vriendschap en religie, alles wat tussen hemel en aarde is, het zichtbare en het onzichtbare: het wordt tastbaar en voelbaar in de gedichten van Halil G r. Zijn po e is thematisch verwant met het werk van de Amerikaanse dichter Walt Whitman. En om met Whitman te spreken: 'Vrienden, dit is geen boek. Wie dit aanraakt, raakt aan een mens.'

Is Stamppot voor iedereen het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Stamppot voor iedereen