Statistiek deel 2 Theorie

Gelezen 1 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 0 Favoriet 0 Recensies 0
Dit boek is het tweede van reeks van drie delen over toegepaste statistiek. Bij de behandeling van de stof staan inzicht en helderheid centraal; zoveel mogelijk wordt het waarom van de keuzen van axioma's, definities en begrippen toegelicht. De statistiek wordt gepresenteerd als een geïntegreerd onderdeel van het empirisch onderzoek. De toepasbaarheid en de interpretatie van de statistische methoden en technieken evenals de onderzoeksmethodologische kant van het statistiek krijgen ruime aandacht. In het eerste deel Datareductie komt de beschrijvende statistiek aan de orde, waarbij de nadruk ligt op datareductie met behulp van kengetallen voor ligging en spreiding, correlatierekening en regressie-analyse. Dit tweede deel theorie behandeld de schattings- en toetsingstheorie met daaraan voorafgaand een inleiding in de kansrekening en de theorie van de verdeling. Het derde deel geeft een aantal toepassingen van de statistische toetsings- en schattingstheorie.
Boom uitgevers Amsterdam

Jouw recensie   Schrijf een recensie E-book prijsvergelijker