Stefan en Liese

Junior   Topics 0
Het is het jaar 1525. Europa staat op zijn kop door de nieuwe leer van de vroegere monnik Maarten Luther: alleen geloof, alleen genade, alleen de Bijbel.

Stefan is wees en groeit op bij zijn opa in Keulen. Hij is bevriend met Liese en werkt als letterzetter in een drukkerij. Op een dag vraagt de gevluchte Engelsman William Tyndale of Stefan wil meewerken aan een geheime opdracht in de drukkerij. Het werk wordt echter bemoeilijkt door de strenge doctor Dobneck.

Ondertussen ontdekt Liese dat Stefans vader onder verdachte omstandigheden is omgekomen tijdens de bouw van de Dom. Is de steenhouwer van de Dom wel te vertrouwen? Welke rol speelt de gouden speld in deze mysterieuze geschiedenis? Samen met Liese gaat Stefan op zoek naar antwoorden.

In de jeugdserie ‘De gouden speld’ beleven tieners spannende avonturen tegen de achtergrond van de geschiedenis van het christelijk geloof. Stefan & Liese is het vijfde deel van de serie. Lees ook: De gouden speld trilogie (deel 1, 2 en 3) en De gouden speld 4: Peter & Anna.

Kind & Jeugd
Fictie 10-12 jaar