Peter & Anna

Peter & Anna

Junior   Topics 0
De twaalfjarige Peter groeit op in het katholieke, bijgelovige Engeland van de veertiende eeuw. Op het land van zijn ouders vindt hij een kist met eeuwenoude documenten. Als hij de teksten wil ontcijferen, komt hij in contact met de beroemde professor Wyclif en zijn studenten. Wyclif werkt in Oxford, aan een geheim project, en heeft machtige vijanden die hem de mond willen snoeren.

In Oxford raakt Peter ook bevriend met de mysterieuze Anna en haar broer Stefan. Zij brengen Peter in verwarring door alles wat ze vertellen over de Bijbel. Anna is in het bezit van een antieke, gouden speld. Waarom willen anderen die speld zo graag in handen krijgen? En wat heeft die speld met de kist met documenten te maken? Er volgt een gevaarlijke reis die Peter en Anna tot aan het Engelse hof brengt.

In de jeugdserie 'De Gouden Speld' beleven tieners spannende avonturen tegen de achtergrond van de geschiedenis van het christelijk geloof. Peter & Anna is het vierde deel van de serie.
Kind & Jeugd
Fictie 10-12 jaar