Stip - Pony op avontuur

Junior   Topics 0
Emma is verhuisd naar een dorp waar ze niemand kent. Als ze de buurt gaat verkennen, ontdekt ze een pony. Hij staat helemaal alleen in een weiland bij een vervallen boerderij en zit onder de modder. De pony snuffelt nieuwsgierig aan haar zakken: hij heeft honger! Emma weet niet veel van paarden, maar ze ziet wel dat deze pony een vriend kan gebruiken. Op weg naar huis heeft ze het gevoel dat ze vliegt. Wie had gedacht dat haar eerste nieuwe vriend een pony zou zijn?
De volgende dag ontdekt Emma dat zij niet de enige is die Stip bezoekt. Mads, een jongen uit de buurt, brengt Stip elke dag wat te eten. Hij weet heel veel over pony’s en paarden en leert Emma alles over borstelen, hoeven uitkrabben en nog veel meer.
Maar… van wie is Stip eigenlijk? En waar is zijn baasje? Emma en Mads gaan samen op zoek om Stip te helpen.
Dit is Stip, een ondeugende, grappige en lieve Shetlandpony vol met stippen. Hij is kampioen ontsnappen en door de modder rollen, en is altijd in voor een avontuur (en een lekker hapje). Stip bestaat echt. Kom je hem een keer knuffelen bij Avonturenboerderij Molenwaard?

Kind & Jeugd
Leren lezen