Strandjongen

Strandjongen

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 0 Recensies 0
Junior   Topics 0
Dit boekje stuurt een modern sprookje de wereld in met een filosofische insteek.

Op een dag ontwaakt een jongen zonder herinneringen op het strand. Via talrijke ontmoetingen leert hij de regels van het spel. Of leren de anderen nog het meest van hem?
Het verhaal gidst de jonge toeschouwer doorheen de gevoels- en belevingswereld van deze bijzondere jongen. Samen met hem delen we de verwondering om alles voor het eerst te ontdekken en worden we deelgenoot van zijn kleurrijke ontmoetingen met badgasten en strandjutters, bloemen-verkopers en strandwerkers, vissen en ijsjes.
Het verhaal biedt de mogelijkheid om te reflecteren over prangende thema's die ook al snel de kinderwereld binnendringen. Thema's als 'anders zijn' en veerkracht, conformiteit en groepsdruk, naastenliefde en eigenwaarde.
Kinderen worden niet onderschat in hun denkvermogen maar net gestimuleerd. Het boek is bij momenten speels en dan weer ontroerend, melancholisch en dan weer hoopvol. De suggestieve en filmische beeldtaal van illustratrice Ingrid Godon
is een grote verrijking. Met een enorme gevoeligheid capteert ze in haar houtsnedes de essentie van elke stap in de wonderlijke tocht van de jongen.
Kind & Jeugd
Prentenboeken (>6 jaar)