Succes en het nanokrediet van mensen

De 5 Waardekunde levensprincipes:
authenticiteit,wijsheid,eruditie, slimheid en ingenieusheid zijn een handreiking voor authentieke menswaarde en voor duurzaam succes.
Cultuur, geloof, ras, geaardheid, status, beperking, leeftijd en geslacht worden nog steeds als criteria gebruikt om menswaarde toe te kennen aan onszelf en vooral aan ´de ander´.
Met verouderde inzichten kijken we naar onszelf en anderen in plaats van uit te gaan van wat ons tot mens maakt en verbindt. Auteur Walther Bourne wil met dit boek een praktische bijdrage leveren aan de verbreding van waardekunde in ons dagelijks leven.
Het oude bekende gaf zekerheid, rust en houvast. Thans zullen we moeten anticiperen op situaties zoals een vaste baan en blijven doorleren om de snelle technische en economische ontwikkelingen bij te houden. We hebben nieuwe invalshoeken nodig zoals authentieke menswaardigheid, creativiteit en een natuurlijke bereidheid om onze menswaarde te optimaliseren.
Waardekunde kan concreet gebruikt worden in het dagelijkse leven van opvoeding, onderwijs, werk en maatschappij. Wie persoonlijk of beroepsmatig, bijvoorbeeld als opvoeder of leraar, deze uitdaging wil aangaan, kan met Waardekunde een erudiete mentaliteit ontwikkelen, waarmee we gezamenlijk onze schouders onder de uitdagingen van de 21e eeuw kunnen zetten.
Welkom bij een nieuwe richting in ons waardekundeleven die ons succes, plezier en voldoening zal brengen!
Walther Bourne (1953) werd in Paramaribo geboren en verhuisde voor zijn studie werktuigbouwkunde naar Nederland. Toen hij tijdens zijn werk oog kreeg voor de leerachterstanden van studenten, toonde hij grote betrokkenheid bij verbeteringen van het onderwijs en de bestrijding van discriminatie. Al meer dan 15 jaar is hij een succesvol trainer en coach en adviseert hij particulieren, bedrijven en overheidsinstellingen over intrawaarde en het vermogen tot beter samenwerken. In 2010 verscheen van zijn hand het boek ´Cultuur, een vernuftige verleiding´.

Is Succes en het nanokrediet van mensen het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Succes en het nanokrediet van mensen