Superhelden

In dit verhaal spelen Colour Clifford en Prince Charming de hoofdrol. Althans, volgens Camille - een zeventienjarig meisje die deze karakters dagelijks tegenkomt in haar hoofd. Als een enorme fan van superheldverhalen, met name die van Marvel en DC, vergelijkt ze hier alles en iedereen in haar dagelijkse leven mee; om dit vervolgens te gebruiken in haar eigen stripverhalen.

Zo redt Luke, een jongen die bij haar op school zit, haar steeds opnieuw van haar eigen gedachten en demonen, die haar sinds een traumatische gebeurtenis in haar verleden achtervolgen. Met zijn fladderende cape en stoere uitstraling weet deze Prince Charming haar steeds weer uit allerlei benarde situaties te redden.

Ondanks hun intenser wordende vriendschap, en de overduidelijke gevoelens die Luke voor haar heeft, voelt Camille zich echter steeds meer aangetrokken tot de mysterieuze, donkere Michael Clifford - die alle kleur uit een ruimte kan laten verdwijnen. Al kan ze er maar niet achterkomen of Colour Clifford, zoals ze hem noemt, nu de superheld of juist de bad guy is in haar verhaal. Zeker als zijn schaduwen haar steeds weer terug in de afgrond lijken te willen trekken...

-----

Anne van Driel (1998) is eigenlijk altijd druk met het verzinnen van verhalen voor nieuwe personages, die ongevraagd en onuitgenodigd haar hoofd binnenwandelen en haar dan niet meer met rust laten. Ze brengt hierdoor meer tijd door in haar fantasiewereld dan in de realiteit.

Haar debuut, Superhelden, is hier een goed voorbeeld van. Al weigert ze verantwoordelijkheid te dragen voor de vaak sarcastische uitspraken van haar hoofdpersoon, want, zoals ze zelf zegt, 'dat doen alle schrijvers - en dat is eigenlijk heel gemeen - ze geven de hoofdpersoon de schuld van alles wat zij opschrijven. Het is dus de schuld van Camille.'

-----

'Dit boek is een soort van mijn leven en Michaeltastisch!'
- Wattpad lezer esmee06

'Wtf is dit voor een Cliffordhanger :('
- Wattpad lezer ImJustCountingStars

'HOLY WHAT?! Nee, doe dit ons niet aan! WE HOUDEN VAN JE, LAAT DIT NIET HET EINDE ZIJN!'
- Wattpad lezer musictobeloved_

Releasedatum: 7 december 2016
ISBN: 978-94-92375-09-4
Aantal bladzijdes: 277
Aantal hoofdstukken: 37
Verkoopprijs: 17,95 (paperback)
Young adult/fiction

10% van de aankoopprijs van dit boek is voor Stichting Make-A-Wish Nederland.

Recensies (1)

Is Superhelden het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Superhelden