Superkrachten voor je hoofd

Gelezen 10 Aan het lezen 7 Wil ik lezen 23 Favoriet 2 Recensies 0
Junior Artikelen 2   Topics 0

We leren onze kinderen zo ongeveer alles. Behalve de gebruiksaanwijzing van hun eigen hoofd. Dankzij het grote succes van Mindgym: Sportschool voor je geest hebben talloze volwassenen al ontdekt hoe ze met eenvoudige oefeningen hun mentale conditie kunnen verbeteren. Hoog tijd dus om ook onze kinderen te leren hoe ze baas kunnen worden in hun hoofd. Daarom heeft Wouter de Jong nu Mindgym voor kids geschreven. Superkrachten voor je hoofd is een echt doeboek om (samen met je ouders of alleen) te ontdekken hoe je koning in je kop wordt. Je leert hoe je beter om kunt gaan met onaangename ervaringen, hoe je je sociale skills (in plaats van sociale media) kunt verbeteren en meer zelfvertrouwen krijgt. De Jong pakt dit onderwerp weer aan op zijn ondeugende, relativerende manier, met mooie anekdotes, grappige weetjes en rake kinderquotes (‘Wraak is als poepen in je broek om de ander in de stank te zetten. Uiteindelijk heb je er zelf het meeste last van’). Het boek staat vol leuke oefeningen met toegankelijke uitleg, challenges die je met je ouders kunt doen en geestige tekeningen van Hein de Kort. Daarnaast kun je audio-opnames downloaden om de technieken kracht bij te zetten én er is een speciale Mindgym-titelsong, ingezongen door Elise Schaap. Deze methode geeft kinderen speelse tools om beter om te kunnen gaan met stressvolle, saaie of moeilijke momenten in hun leven, oftewel: hoe ze hun eigen mentale superkrachten kunnen ontwikkelen! Titelsong gezongen door Elise Schaap. Bekijk de videoclip op www.mindgymvoorkids.nl

Kind & Jeugd
Illustraties
Hein de Kort
Maven Publishing
01 januari 2019
27 december 2019

Reacties op: Superkrachten voor je hoofd