To Boddah

To Boddah

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 0 Recensies 0
To Boddah vindt plaats in de zomer van 1994 en volgt het leven van diverse tieners en twintigers, woonachtig op nummer 301 en 303 in de Amsterdamse Bruegel de Oudestraat. Peter Jan, een drugsdealer die is getraumatiseerd door de dood van Kurt Cobain, houdt de woonafdeling draaiende met behulp van schimmige zaken. Hoofdpersonage Bertram belandt in buitensporige situaties nadat hij een afperser van zijn broertje een hartig lesje heeft geleerd. De jonge meisjes-jagende Rick en onsuccesvolle rapper Wally stuitten na terugkomst van een optreden op een vergeten verzetsstrijder die nog denkt dat het oorlog is; ze nemen hem mee naar de stad. De twaalfjarige Thijs probeert door middel van “pizza's bezorgen” geld bij elkaar te sprokkelen om voor zichzelf en zijn kleine zusje te zorgen en de veertienjarige sadistische Bennie en meeloper Freek, besteden hun tijd aan rondhangen, drugs dealen en het plunderen van yuppen. De verzetsstrijder echter staat, door de tijdssprong en het gat in zijn leven, op uitbarsten.

Cazimir Maximillian (1990) is een excentrieke schrijver die zijn vingers verbrand aan zeer omstreden onderwerpen. Hij is laagopgeleid, momenteel werkloos en woont op Wieringen.
Brave New Books
03 juli 2019