Transformers - Claes Iversen

Non-fictie Artikelen 1 Lijsten 1   Topics 0
Dit boek toont de nieuwe collectie van Claes Iversen (Denemarken, 1977). Zij staat geheel in het teken staat van transformatie en de ontwikkeling van Iversen als ontwerper en kunstenaar. Transformers Voor het eerst in zijn carrière ontwikkelde Claes Iversen een collectie waarbij hij nu eens niet vertrok vanuit een inspiratiebron of moodboard. Vijf archetypische kledingstukken – het sweatshirt, het overhemd, de trenchcoat, het pak en de Little Black Dress – transformeren elk via een vastomlijnd stappenplan tot spectaculaire silhouetten. De wereld van Claes De titel ‘Transformers’ is een woordspeling: de collectie laat niet alleen de transformerende kracht van mode zien, maar ook Iversens eigen ontwikkeling als ontwerper en beeldend kunstenaar. De afgelopen jaren breidde hij zijn werkveld uit naar andere disciplines en creëert hij naast couture ook schilderkunst en interieurontwerpen. Die verschillende kunstuitingen vormen samen een eigen wereld op het snijvlak van design, mode en kunst. +

Uitgeverij Waanders & de Kunst
07 oktober 2020