Van de Trungzusters tot Ho Chi Minh

Vietnam is meer dan het land van de Vietnam Oorlog. Het is voor velen een prachtig vakantieland en een van de snelst groeiende economieën in Azië. Het is een land met een rijk en boeiend verleden, waarvan wij in het Westen weinig weten.
Van de Trungzusters tot Ho Chi Minh. Figuren in de geschiedenis van Vietnam is geen samenvatting van Een nieuwe geschiedenis van Vietnam. De nieuwe studie is daar wel voor een groot deel op gebaseerd. Het is een overzicht van de geschiedenis van Vietnam aan de hand van voornamelijk biografische schetsen van koningen, veldheren, politici, geleerden, schrijvers, mythische figuren en goden, die belangrijk zijn voor het verleden en het heden van dit land. De auteur heeft veel aandacht voor de volkeren die in Vietnam­ leven, naast de Viet, ook de Cham, de Khmer Krom en andere minderheden. Tevens corrigeert hij oude beelden in de Vietnamese en westerse geschiedschrijving.

Is Van de Trungzusters tot Ho Chi Minh het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Van de Trungzusters tot Ho Chi Minh