Michael Schumacher wordt beschouwd als de beste Formule 1-coureur van de laatste twintig jaar. Maar zo'n virtuoos kan het niet al-leen. De Nederlander Kees van de Grint, in dienst van de Japanse bandenfabrikant Bridgestone, adviseert sinds 2001 de veelvoudig wereldkampioen. Zijn kennis van het 'zwarte goud' en raceauto's heeft de geboren Rotterdammer opgedaan tijdens zijn lange loopbaan in de autosport, die hem van Landia Karts via Barron Racing naar Bridge- stone en Ferrari heeft gevoerd.
Maar om kampioenen als Peter de Bruijn, Bernd Schneider, Jos Verstappen en Michael Schumacher te kunnen bijstaan, moet je ook zelf hebben geracet. In de jaren zeventig kocht Van de Grint een Palliser, waarmee hij, gesponsord door een veerbootdienst, de Engelse circuits onveilig maakte. Toch genoot Van de Grint meer van de techniek dan van het racen, wat resulteerde in een rijke carri in de autosport, die hem uiteindelijk naar de top bracht.
In Van Landia tot Ferrari vertelt Kees van de Grint aan sportjournalist Ronald van Dam met passie, humor en relativering over zijn loopbaan vol triomfen en teleurstellingen, tragiek en hero . Ferrari-teambaas Jean Todt schreef een voorwoord.
Kees van de Grint begon in 1970 als monteur bij Landia Karts in De Meern, maakte vervolgens carri bij Bridgestone en werkt sinds 2001 namens de Japanse bandenfabrikant samen met het Formule 1-team van Ferrari. Ronald van Dam is sportjournalist. Sinds 1997 volgt hij de Formule 1, eerst als commentator voor Canal+ en daarna als hoofdredacteur van het magazine FORMULE 1 Thans is hij freelance-commentator voor Sport 1 en SBS6.
Maar om kampioenen als Peter de Bruijn, Bernd Schneider, Jos Verstappen en Michael Schumacher te kunnen bijstaan, moet je ook zelf hebben geracet. In de jaren zeventig kocht Van de Grint een Palliser, waarmee hij, gesponsord door een veerbootdienst, de Engelse circuits onveilig maakte. Toch genoot Van de Grint meer van de techniek dan van het racen, wat resulteerde in een rijke carri in de autosport, die hem uiteindelijk naar de top bracht.
In Van Landia tot Ferrari vertelt Kees van de Grint aan sportjournalist Ronald van Dam met passie, humor en relativering over zijn loopbaan vol triomfen en teleurstellingen, tragiek en hero . Ferrari-teambaas Jean Todt schreef een voorwoord.
Kees van de Grint begon in 1970 als monteur bij Landia Karts in De Meern, maakte vervolgens carri bij Bridgestone en werkt sinds 2001 namens de Japanse bandenfabrikant samen met het Formule 1-team van Ferrari. Ronald van Dam is sportjournalist. Sinds 1997 volgt hij de Formule 1, eerst als commentator voor Canal+ en daarna als hoofdredacteur van het magazine FORMULE 1 Thans is hij freelance-commentator voor Sport 1 en SBS6.