van Nieuwjaarsduik tot Knalfeest

Tradities vormen het weefsel van onze samenleving. Dit komt met name naar voren bij de viering van nationale feesten en gedenkdagen. Een feest als bijvoorbeeld Sinterklaas is zo diep verankerd in onze maatschappij dat een verandering van de perceptie van Zwarte Piet kon leiden tot een langdurige en zeer felle strijd in het publiek discours.

En zo zijn er vele andere feesten die weliswaar niet altijd zo'n heftige achtergrond hebben, maar waarover toch zeker voldoende wetenswaardigs te vertellen is.

Ineke Strouken zet in dit boek al onze feesten en vieringen in chronologische volgorde op een rijtje. Van de Nieuwjaarsduik op 1 januari tot de oliebollen bij Oud en Nieuw. Daarbij beperkt ze zich niet tot het van oorsprong Nederlandse, maar gaat ze ook uitgebreid in op de feesten die nieuwe Nederlanders vanuit hun rijke culturele achtergrond hebben meegebracht.

'Dit Vieren Wij' is een onuitputtelijke bron van informatie voor al diegenen die meer weten over de achtergronden van ons culturele erfgoed.

Is van Nieuwjaarsduik tot Knalfeest het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op van Nieuwjaarsduik tot Knalfeest