Van telegram naar smartphone

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 0 Recensies 0
De veranderingen in technologie en samenleving gaan in razend tempo en zijn amper bij te benen. Een steeds grotere groep raakt verdwaald in het digitale oerwoud en wordt afhankelijk van derden. Vroeger speelden wij veel buiten, nu zit de jeugd op de bank met een dure smartphone. We hebben allerlei technische hulpmiddelen maar werken steeds meer. Met als gevolg, meer stress, minder beweging, gezondheidsklachten en minder tijd voor elkaar. Mede omdat milieulasten niet of onvoldoende worden doorbelast, kunnen we gadgets kopen en verre reizen maken. Armen worden armer en rijken worden rijker. Huizen, die voor starters bedoeld zijn, worden gekocht door huisjesmelkers en duur verhuurd. Ons leefklimaat staat onder druk. Zijn we wel goed bezig en waar gaat het naar toe met ons?

Gelukkig zijn er ook veel positieve ontwikkelingen en kansen. In dit boek gebruik ik gebeurtenissen, ervaringen en anekdotes van ons mega gezin uit de jaren vijftig en zestig als referentie. We kijken, door mijn gekleurde bril, naar een uiterst boeiende periode .

Mens & Maatschappij
Mens en maatschappij algemeen
Brave New Books
31 december 2020
31 december 2020

Reacties op: Van telegram naar smartphone