veganeast

Vegan East

Gelezen 1 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 10 Favoriet 0 Recensies 0
Culinair Artikelen 2   Topics 0

Van streetfood tot basisreceptuur, van spicy tot lichtvoetige Aziatische salades en zoet: 'Vegan East' biedt 80 oosterse vegangerechten, bomvol smaak, die bovendien razendsnel op tafel staan. Van 'nasi goreng vegan style' tot en met homemade boemboes, kruidenmengsels en currypasta's.
Milou van der Will heeft de oosterse kookkunsten afgekeken van haar Indische opa en vader. Met haar keuze voor een plantaardig voedingspatroon ontstond de zoektocht naar de smaken van toen in een plantaardige jas: 'Als je kiest voor plantaardig eten, betekent dat niet dat je de smaak of textuur van vlees niet mag opzoeken. Ik omarm juist al die smaken van vroeger, speur naar de lekkerste ingrediënten, experimenteer, probeer klassiekers te evenaren, of steek ze juist in een nieuw, groen jasje.'
Kook mee en maak 'no-ajam opor', sambal goreng paksoi, 'meatless tonkatsu' en op houtskool geroosterde tofu-saté. Van zoetige zaligheden als mango-kokospudding
en vegan spekkoek voor bij de koffie tot en met een winterse jackfruitrendang en
plantaardige Koreaanse kimchi.

Culinair