Veronica

Veronica

Gelezen 21 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 20 Favoriet 1 Recensies 8
Young adult Artikelen 3 Lijsten 3   Topics 0

"Ik ben Veronica. Ik heb een zus. Beter gezegd, ik had een zus. Mijn zus is dood. Mijn zus is dood en dat is mijn schuld. Het was niet mijn bedoeling om haar te vermoorden. Dat gebeurde gewoon."

De vijftienjarige Veronica is er steevast van overtuigd dat ze haar kleine zusje heeft vermoord, maar niemand lijkt haar te geloven. Op school wordt ze gemeden als de pest en dat zint haar wel, maar daar steekt de eigenzinnige Esmeralda een stokje voor. Veronica moet en zal Esmeralda's vriendin worden. Maar waarom precies? En ís Veronica wel echt een moordenaar? Een verhaal over een zoektocht naar jezelf, een voorliefde voor namen, het gevaar van kussens en mensen die Veronica heten, maar bovenal over een onweerstaanbare moordlust.

JANA BAESKENS (Brakel) is amper 17. Ze studeert Latijn-Wetenschappen aan het
KTA van Brakel. Veronica. 'Dagboek van een moordenaar', is haar eerste boek.

Young Adult , Kind & Jeugd
Fictie 13-15 jaar
Davidsfonds
01 juni 2015
02 juli 2015

Eenvoudig en zonder spanning

door: Rosanne Roeland 1 like

Het boek Veronica (Dagboek van een moordenaar) is het eerste boek van de jonge auteur Jana Baeskens. Veronica is een meisje van 15 dat er steevast van overtuigd is dat ze op zesjarige leeftijd haar kleine zusje Kiara van vier maanden oud heeft vermoord. Ze vindt dan ook dat ze beter af is op...

Reacties op: Veronica