Veronica

"Ik ben Veronica. Ik heb een zus. Beter gezegd, ik had een zus. Mijn zus is dood. Mijn zus is dood en dat is mijn schuld. Het was niet mijn bedoeling om haar te vermoorden. Dat gebeurde gewoon."

De vijftienjarige Veronica is er steevast van overtuigd dat ze haar kleine zusje heeft vermoord, maar niemand lijkt haar te geloven. Op school wordt ze gemeden als de pest en dat zint haar wel, maar daar steekt de eigenzinnige Esmeralda een stokje voor. Veronica moet en zal Esmeralda's vriendin worden. Maar waarom precies? En ís Veronica wel echt een moordenaar? Een verhaal over een zoektocht naar jezelf, een voorliefde voor namen, het gevaar van kussens en mensen die Veronica heten, maar bovenal over een onweerstaanbare moordlust.

JANA BAESKENS (Brakel) is amper 17. Ze studeert Latijn-Wetenschappen aan het
KTA van Brakel. Veronica. 'Dagboek van een moordenaar', is haar eerste boek.

Redactionele recensie

Recensies (8)

Meer recensies

Is Veronica het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Veronica