Verwoesting door passie

Verwoesting door passie

Rank 8748 Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 4 Favoriet 0 Recensies 0
Rob Verlinden is dé tv-tuinman van Nederland. Maar wat gaat er schuil achter die man met die gouden handjes en die vlotte babbel? De man die tuinieren naar televisie bracht, aan de basis stond van succesvolle tuinprogramma’s als Eigen Huis & Tuin en Robs Grote Tuinverbouwing, en graag de bloemetjes buiten zette – wat hem bijna zijn leven kostte. Recentelijk woog hij nog maar 56 kilo en al jaren leeft hij met meerdere ziektes. Hij praat als Johan Cruijff, maar dan over plantjes en het leven. Een intellectueel met rauwe randjes, een kleurrijk figuur met een schaduwkant.

Dikwijls stak hij, als het te dicht bij zijn gevoel kwam, de kop in het zand en de handen in de prut. Die handen en dat hoofd creëerden de mooiste werken, maar maakten onderweg ook veel kapot. Daarom is dit boek geen eenzijdige lofzang. De perceptie van zijn omgeving zorgt voor evenwicht in het verhaal, over een leven dat nooit in balans was. Ergens achter in de zestig gaat Rob Verlinden naakt. Hij geeft een onthullend kijkje achter de schermen van zijn bestaan, en laat zich daarnaast – nietsontziend – ontleden door hen die hem omringen.
Arko Sports Media BV
30 november 2019