Voor de lente

Voor de lente

Junior   Topics 0
‘Voor de lente’ is na Dick Bonenkamps alom geprezen ‘Voor de liefde’ en ‘Voor het leven’ de derde bundel in de serie ‘voordegedichten.nl’. Het is opnieuw een zeer indringende verkenning van ons wonderlijke bestaan, dat zonder liefdes en lentes lelijk en onleefbaar is. In Bonenkamps poëtische universum zijn rozengeur en maneschijn echter zelden binnen handbereik, want de liefde voor de ander is vaak ondoorgrondelijk, onvoorspelbaar en uiteindelijk eindig in het hier en nu. Maar ook in pijn, twijfel, wanhoop en vergankelijkheid schuilt een pure schoonheid, die tot verbazing, ontroering en hoop leidt. De taal en het ritme van Bonenkamps gedichten sluiten daar met hun ogenschijnlijke en verleidelijke eenvoud naadloos op aan. Dat maakt ‘Voor de lente’, net als zijn voorgangers ‘Voor de liefde’ en ‘Voor het leven’, een dichtbundel die je uitdaagt om steeds nieuwe lagen te ontdekken.
Kind & Jeugd
De Kopijmeester