Voor de liefde

Voor de liefde

Junior   Topics 0
‘Voor de liefde’ is Dick Bonenkamps alom geprezen debuut als dichter. De enthousiaste ontvangst heeft geleid tot deze tweede druk, in een geheel vernieuwde vormgeving binnen de reeks ‘voordegedichten.nl’, waarin ook reeds verschenen ‘Voor het leven’ en ‘Voor de liefde’. En er staan nog meer titels op stapel, waarin Bonenkamp de lezers laat kennismaken met zijn indringende verkenningen van ons wonderlijke bestaan, waarin wij – om leentjebuur te spelen bij Lucebert – slechts een kruimel zijn op de rok van het universum. Geen betekenisloze kruimel trouwens: in Bonenkamps eigen, poëtische universum schuilt schoonheid in vergankelijkheid, verlies en afscheid. Zijn poëzie is gevat in een ogenschijnlijke en verleidelijke eenvoud die beurtelings vorm geeft aan weemoed en verbazing over de korte tijd die je als mens hebt voordat je weer ‘uit de tijd gaat’ en ons dwingt om het hier en nu, en de mensen die we liefhebben, in volle overtuiging te omarmen.
Kind & Jeugd
De Kopijmeester