Waarom? Daarom!

`Tim, heerlijke jongen, als we zo naar binnen gaan, zie je een heleboel interessante dingetjes. Ik wil dat we rustig door de paden lopen. Als je dat doet, mag je aan het einde iets lekkers uitzoeken. Afgesproken Tim?¿ Tweeënhalve minuut later ligt Tim, de heerlijke jongen, krijsend op de vloer. Nee, dan mijn moeder. Die instrueerde mij luid en duidelijk: `Roué, daar is de supermarkt, we gaan naar binnen, maar: Je wilt niks, je vraagt niks en je neemt
niks.¿ Roué Verveer maakt zich zorgen over de opvoeding in Nederland anno 2014.
Over slappe ouders die geen grenzen trekken. Met groot gevoel voor humor vergelijkt hij de strenge opvoeding die hij zelf in de jaren tachtig in Suriname heeft gehad met de manier waarop hij zijn eigen zoons opvoedt in het Amsterdam van de jaren tien ¿ en met wat hij aan opvoedpraktijken om zich heen ziet.

Redactionele recensie

Recensies (3)

Meer recensies

Is Waarom? Daarom! het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Waarom? Daarom!