Wat gaan we eten?

Wat gaan we eten?

Gelezen 0 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 19 Favoriet 0 Recensies 0

Hoe kunnen we ethisch verantwoord en gezond leven in een wereld waar goedkoop, slecht geproduceerd voedsel de norm is?

Al vanaf de tijd dat onze voorouders leefden als jager-verzamelaars geeft voedsel vorm aan onze dagelijkse bezigheden, aan onze lichamen en woningen, aan onze politiek en handel, en aan ons klimaat. Of het nou gaat om de dagelijkse beslissing over wat er op tafel moet worden gezet of om het monopolie van de voedselindustrie, eten raakt aan elk aspect van ons bestaan. Doordat we onze ogen sluiten voor de echte waarde van voedsel en voedselproductie, raken we langzaam gewend aan een manier van leven die een risico vormt voor onze planeet en voor onszelf.

Daarom speelt ook voeding een essentiële rol als het gaat om hoe problemen van onze tijd het hoofd moeten bieden. Carolyn Steel gebruikt inzichten van beroemde filosofen zoals Aristoteles en Plato en ideeën uit de geschiedenis, architectuur, literatuur, politiek en wetenschap om te laten zien hoe we onze relatie met voedsel, en de manier waarop we dat distribueren en produceren, kunnen veranderen. Wat gaan we eten? biedt een uitdagende en spannende visie voor verandering; Steel wijst op bedachtzame en inspirerende wijze de weg naar een leefbare toekomst.

In de pers:

‘In Wat gaan we eten? zoekt Steel, met denkers van Aristoteles tot Piketty, naar nieuwe waarden. Goed eten vraagt kennis, tijd en vaardigheden.’ NRC Handelsblad

‘Steels ideeën worden steeds urgenter.’ The Times Literary Supplement

‘Overtuigend en positief van insteek.’ Bookseller, One to Watch

Mens & Maatschappij
Mens en maatschappij algemeen
Literaire non-fictie algemeen
Meulenhoff Boekerij B.V.
11 mei 2021
11 mei 2021

Reacties op: Wat gaan we eten?