Wat mijn moeder niet weet

Johnny's moeder is een Hongaarse. Al een jaar of tien zijn ze niet in Hongarije geweest. Het is dus hoog tijd voor een officieel familiebezoek.
Bij zijn Hongaarse familie treft Johnny ook zijn nichtje Juliska. Ze kennen elkaar nog wel een beetje van toen ze ukkies waren. Met Juliska kan Johnny tenminste de buurt onveilig maken, computerspelletjes doen, of de zolder van het grote oude boerenhuis aan een onderzoek onderwerpen en het lijk van oudtante Mariska ontdekken bijvoorbeeld.
Maar Johnny ontdekt in die grote kist op zolder iets heel anders: een heus en belangrijk familiegeheim! Het duurt een tijd voordat Johnny uitgedokterd heeft wát hij nu eindelijk heeft ontdekt. Maar dan weet hij ook dat het grote consequenties heeft, voor zijn moeder, voor zijn opa meneer Horvath, en uiteindelijk ook voor Johnny zelf ook: zijn moeder is helemaal niet meneer Horvaths dochter, maar die van zijn zus. Van tante Mariska en haar totaal verkeerde communist, nota bene. Dus Johnny is eigenlijk de kleinzoon van zo'n communist waarvoor zijn moeder en meneer Horvath zogenaamd uit Hongarije zijn weggevlucht!
Mooie boel is dat. En nu? Wéét zijn moeder wel dat ze eigenlijk niet deugt. Nou ja, dat ze iemand anders is dan ze is?

Is Wat mijn moeder niet weet het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Wat mijn moeder niet weet