We moeten het even over Xi hebben

De Chinese premier Xi Jinping siert regelmatig onze televisieschermen en nieuwskoppen, maar zelfs na tien jaar aan de macht blijft hij in mysterie gehuld.

Van opgroeien met een vader die werd meegevoerd in Mao’s Culturele Revolutie en zijn persoonlijke missie om armoede te bestrijden tot zijn vervolging van de Oeigoeren en paranoia over het feit dat hij wordt vergeleken met Winnie de Poeh – Xi Jinping is een man verduisterd door karikaturen. In dit beknopte, essentiële werk onthult Michael Dillon de ware persoon achter Xi Jinping, misschien wel de machtigste man ter wereld, om te begrijpen wat zijn greep op China inhoudt en hoe het Westen hem eigenlijk bij het verkeerde eind heeft.

Meer nog is dit het verhaal van de belangrijkste economische grootmacht van vandaag: wat betekent Xi’s leiderschap in China voor de rest van de wereld en wat gaat hij daarna doen?

Recensies (1)

Is We moeten het even over Xi hebben het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op We moeten het even over Xi hebben