Weg van de supermarkt

Gelezen 12 Aan het lezen 3 Wil ik lezen 9 Favoriet 0 Recensies 2
Non-fictie Artikelen 1 Spots 3   Topics 0

Echt eten kopen

Met Weg van de supermarkt wijst Culinair journalist Gerrit Jan Groothedde, beter bekend als de Eetschrijver, de lezer de weg om weer aan echt eten te komen. Zelf verhuisde de Eetschrijver naar Almere Buiten. Hij ontdekte dat in deze Stad van de Toekomst vrijwel niets te eten is – buiten het nogal treurige aanbod in de supermarkt.

In zijn boek schetst hij een historisch perspectief en vergelijkt hij van diverse producten de supermarktvariant met de ambachtelijke versie. Hij voert confronterende gesprekken (met o.a. een chefkok, een foodtrendwatcher, een culinair journalist, een duurzaamheidsactivist) en hij toont de alternatieven voor 'supermarkteten'. Door dit alles loopt als rode draad het pijnlijk hilarische relaas van zijn eigen telkens weer mislukkende pogingen om zes maanden lang geen eten in een supermarkt te kopen.

Gerrit Jan Groothedde was eind jaren zeventig souschef in het Brusselse restaurant L’Italiano. Sinds 2000 is hij freelance culinair journalist.

Business & Management , Gezondheid & Psychologie
Eetschrijver
05 september 2014

Jouw recensie   Schrijf een recensie E-book prijsvergelijker

Lezerswaarderingen

Artikelen over Weg van de supermarkt

Weg van de supermarkt

Meer artikelen

Hebban recensie

Noodkreet uit niemandsland

door Kitchen Table Happiness op 16-09-2014

Weg van de supermarkt is eigenlijk drie boeken in één. Gerrit Jan zijn relaas over de poging om zes maanden lang geen eten in de supermarkt te kopen, achtergrondenartikelen en interviews en ten slotte vergelijkend warenonderzoek.

Marlene Bijlsma van Kitchen Table Happiness was aanwezig bij de presentatie van Weg van de supermarkt, daarna schreef ze een drie in een artikel. Een verslag van de...

Lezersrecensies (1)

Eye opener

door: GrannyMarja 1 like
Echt een eye opener,voor degene die geintresseerd is in eerlijk en betrouwbaar voedsel/eten.
Probeer het ook maar is zoals de hr Groothedde om een tijd weg te blijven uit de supermarkt,mij lukt het ook niet altijd.
Speciaal zaken verdwijnen haast overal,of je moet ze zoeken met een lantaarntje.
Hij...