Wij bepalen de toekomst

Wij bepalen de toekomst

Gelezen 2 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 11 Favoriet 0 Recensies 1
Non-fictie Artikelen 2   Topics 0

Een urgente maar hoopvolle boodschap van klimaatexpert Christiana Figueres

Ze is de grootste voorloper, voorstander en initiator als het gaat om het klimaat: Christiana Figueres. Ze was verantwoordelijk voor de historische klimaattop in Parijs en het sluiten van het Akkoord van Parijs, dat op 22 april 2016, op de Dag van de Aarde in New York door 174 landen is ondertekend. En nu richt ze zich tot een breder publiek: het klimaat bepaalt onze toekomst.

In dit heldere, persoonlijke en urgente verhaal laat Figueres haar mening horen over de huidige stand van zaken wat betreft het klimaat en de toekomst van de aarde. Aan de hand van haar jarenlange ervaring in de internationale politiek en haar ontmoetingen met inspirerende personen over de hele wereld schetst ze een krachtig beeld van de uitdagingen waartegenover we nu staan, zowel op macro- als op microniveau. We bevinden ons op een belangrijk punt in de geschiedenis en het is aan ons om het heft in handen te nemen en de klimaatcrisis gezamenlijk te lijf te gaan. Ze is positief gestemd, maar alleen als we NU in actie komen. Alleen dan kan de aarde ook voor toekomstige generaties behouden blijven en gaan we een optimistische toekomst tegemoet.

Mens en maatschappij algemeen
Literaire non-fictie algemeen
Spectrum
27 februari 2020
27 februari 2020

Merel Lommers-Plat Hebban Recensent

Zet niet aan tot actie

door: Merel Lommers-Plat

Met Wij bepalen de toekomst willen Christiana Figueres en Tom Rivett-Carnac laten zien dat de klimaatcrisis niet een onafwendbare ondergang van de mens betekent, maar dat we zelf in de hand hebben hoe het nu verder zal gaan met onze wereld. We leven in een periode waarin de biochemische processen...

Reacties op: Wij bepalen de toekomst