‘Wij horen met onze ogen!’

Gelezen 1 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 0 Favoriet 0 Recensies 0
Désirée Simons werd als kind slechthorend na het zetten van trommelvliesbuisjes in de jaren zeventig. In dit boek vertelt ze over haar jeugd, de nare ziekenhuisperiode, waar spanningen vandaan komen en hoe je stress aanpakt door je eigen grens te (leren) kennen.

Met hulpmiddelen en spraakafzien kan het leven weer leuker worden. Opkomen voor jezelf, niet in een slachtofferrol wegkruipen en blijven geloven in jezelf is een manier om met gehoorverlies om te gaan. (Waarom zou jij je schamen voor iets waar je zelf niets aan kunt doen?).

In dit boek betekent gehoorverlies hetzelfde als doofheid of slechthorendheid en vertellen mensen die te maken hebben met gehoorverlies hoe zij ermee omgaan.

Er zijn ongeveer anderhalf miljoen slechthorenden in ons land. Het zou net zo normaal moeten zijn als het dragen van een bril. Gehoorverlies kan iedereen overkomen, of je nu oud bent of jong.

Dit boek kan een hulpmiddel zijn voor belangstellenden of om gehoorverlies beter te begrijpen.

“Allereerst vond ik de titel al mooi en toepasselijk. Daarnaast staan er veel herkenbare dingen in dit boek waar je als slechthorende mee te maken hebt. Het is een goed boek voor horende mensen die in hun omgeving met gehoorverlies te maken hebben, misschien maakt dat mensen meer bewust wat voor impact gehoorverlies op iemands leven heeft. En komt er meer begrip voor de slechthorende of dove medemens.” – Anita (slechthorend)

Waargebeurde verhalen
Simons
18 februari 2019
31 januari 2019

2 keer bewerkt, laatste bewerking door Désirée

Reacties op: ‘Wij horen met onze ogen!’