Hoe voelt fibromyalgie?

Hoe voelt fibromyalgie?

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 2 Favoriet 0 Recensies 0
Fibromyalgie is geen griep. Wat is het dan wel? Het is in elk geval geen aanstelleritis of een modeziekte, zoals sommige mensen beweren. Het is een serieuze allesoverheersende kwaal met veel pijn en vermoeidheid, die levens kan ontwrichten.

Fibromyalgie is verwarrend. Het is vaak doktershoppen, ziekenhuishoppen en het brengt een boel onzekerheid met zich mee. Er is niemand die weet wat je precies moet doen of waar de vage klachten vandaan komen. De ultieme wonderpil bestaat (nog) niet. Op het internet staan goedbedoelde adviezen, waar je soms niets mee kunt of waar je niet blij van wordt.

Wat betekent het als je je de ene dag een achttienjarige vlinder voelt en de andere dag een oud besje met spit in de rug? Hoe is het om vage klachten te ervaren die elkaar wel binnen een uur kunnen afwisselen of opvolgen? Hoe voelt het om zo moe te zijn dat je er scheel van ziet? Wat moet je met al dat onbegrip om je heen?

Wat doe je aan deze mysterieuze ziekte? Hoe wordt het leven weer een beetje leuk? Hoe ga je van bed naar beter?

Mensen die weten wat het is vertellen hun verhaal. Het zijn geen aanstellers, maar echte doorzetters, powermensen, als je ziet wat zij allemaal gedaan hebben.

Op je dertigste te horen krijgen dat je fibromyalgie hebt slaat de grond onder je voeten vandaan. Ook al heeft het eindelijk een naam.
Désirée Simons weet wat het is. En ging op zoek naar verlichting van de klachten, zodat het leven toch een beetje beter werd.
Meer boeken van Désirée: ‘Wij horen met onze ogen!’ Hoe voelt gehoorverlies?

Boekenvandesiree.nl
Simons