Wilde verhalen

NRC:

Wilde verhalen

Gelezen 13 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 28 Favoriet 1 Recensies 2
Non-fictie Artikelen 1 Lijsten 3   Topics 0

Over dieren zijn door de eeuwen heen de raarste verhalen de wereld in geslingerd, door invloedrijke denkers van Aristoteles tot Walt Disney. Als het op het werkelijk doorgronden van dieren aankomt, hebben we nog een lange weg te gaan. Want op die virals van spelende babypanda’s of hand in hand lopende pinguïns projecteren we al snel onze eigen hogere waarden – onschuld, liefde, gemeenschapszin! Maar niets menselijks is dieren vreemd. En zo blijken elanden nogal alcoholistisch aangelegd en die kleffe pinguïns notoire schuinsmarcheerders te zijn.
Lucy Cooke ontrafelt talloze hardnekkige misverstanden over dieren, en laat zien hoe de verhalen die we bedenken meer over ons zeggen dan over de beesten in kwestie. Fascinerend, verbluffend, en buitengewoon hilarisch!

Literaire non-fictie algemeen
De Geus
02 oktober 2018
03 oktober 2018

Evy De Brabander Hebban Recensent

Menagerie van onbegrepen dieren

door: Evy De Brabander 5 reacties 1 like

Wie houdt er van dieren? En wie houdt er van legendes, fabels en verhalen? Oh, hou je van beide? Dan ben je aan het goede adres, want Wilde verhalen combineert dit alles en gooit er een flinke dosis humor bovenop.

Auteur Lucy Cooke studeerde zoölogie aan de New College in Oxford. Ze werd hiervoor...

Reacties op: Wilde verhalen