Witte Vlekken

Gelezen 1 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 0 Favoriet 0 Recensies 0

In Witte Vlekken beschrijft Rob van Schaik de soms beklemmende wereld van een politieagent. Over de politie wordt door buitenstaanders al heel veel geschreven, maar de auteur werkt sinds 1981 zelf bij de politie. Hij is daar in uiteenlopende functies werkzaam geweest. In 2004 schreef hij Blauwe Plekken, over het wel en wee van het 'blauw op straat', de noodhulp, maar ook over de wereld van de onzichtbare politie en het 'blauw in het gebouw'. In Witte Vlekken beschrijft hij dat de Nederlandse politie op dit moment min of meer een vrije val maakt in een onzekere en moeilijke tijd. De auteur verhaalt over de enorme spanningen tussen administratieve lasten, rooster- en werkdruk en handelingsvrijheid van politieagenten. Daarnaast wordt het onbegrip en vijandigheid uit de samenleving richting politie belicht. Tot 2009 was de auteur wijkagent. In dat jaar werd bij hem de ongeneeslijke ziekte MS (Multiple Sclerose) vastgesteld en moest hij noodgedwongen stoppen met executief politiewerk.

Uitgeverij Aspekt B.V.
07 juli 2019