Zeemeermin

Rank 2116 Gelezen 1235 Aan het lezen 18 Wil ik lezen 252 Favoriet 47 Recensies 30
Thrillers & Spanning Artikelen 1 Lijsten 3 Spots 5 Top25's 7   Topics 0

In Fjällbacka is een man spoorloos verdwenen. Onderzoek van inspecteur Patrik Hedström en zijn collega?s levert niets op. Vier maanden later wordt de man alsnog gevonden: vastgevroren in het ijs. Hij is vermoord.
In dezelfde periode ontvangt een kennis van het slachtoffer, de schrijver Christian Thydell, anonieme dreigbrieven. Thydell is druk met de lancering van zijn roman Zeemeermin en heeft geen zin om de politie in te schakelen. Uitgerekend op de avond van de boekpresentatie krijgt hij weer een uiterst intimiderende brief. Erica Falck, bevriend met de jonge schrijver, maakt zich zorgen en laat een van de brieven aan Patrik zien. Hij realiseert zich dat Christian in groot gevaar is: de afzender koestert een enorme wrok jegens hem en toont zich een zeer labiel persoon die geweld niet schuwt. Dan wordt in het dorp het lichaam van een tweede vermoorde man gevonden. Geen toeval, zo blijkt al snel.

Literaire thriller
Oorspronkelijke titel
Sjöjungfrun
Erika Falck & Patrick Hedström (6)
Elina van der Heijden Wiveca Jongeneel
Dwarsligger