Zoek mij niet

Zoek mij niet

Rank 1905 Gelezen 131 Aan het lezen 9 Wil ik lezen 159 Favoriet 4 Recensies 15
Thrillers & Spanning   Topics 0
Wie kun je nog vertrouwen, als je ontdekt dat je leeft in een leugen?

Niets kan de 39-jarige Mya zich herinneren als ze ontwaakt uit een coma. Haar naam moet haar worden verteld en haar echtgenoot lijkt een vreemde. Als hij haar na de revalidatieperiode meeneemt naar huis, voelt het alsof ze er voor het eerst een voet over de drempel zet. Ze probeert te vertrouwen op wat hij haar vertelt, maar als niets in het huis duidt op haar aanwezigheid voor het ongeluk, slaan bij Mya de twijfels toe. Wie is de man die zegt haar echtgenoot te zijn? Wie is ze zelf? En wat veroorzaakte haar geheugenverlies? In de zoektocht naar haar verloren verleden brokkelt de aangenomen waarheid langzaam uiteen en groeit haar vermoeden te leven in een leugen.

ZOEK MIJ NIET is de derde literaire thriller van de Nederlandse schrijfster Sietske Scholten. Haar boeken staan bekend om de meeslepende situaties en de ijzersterke plots. Sinds 2017 staat haar roman BEET in de top 10 van Bol.com best beoordeelde Nederlandstalige literaire romans.

Lezers over Sietskes De schaduw van Elvira:

‘Een rillend goede thriller, die geniaal is uitgewerkt. Een auteur met een pakkende schrijfstijl en een ware aanwinst voor het genre.’

‘Een beklemmende psychologische thriller. Doordat je voortdurend je denkrichting moet aanpassen, blijft het spannend en komt de ontknoping pas op het allerlaatste moment.’

Literaire thriller
Blogroman