Rank 192 Gelezen 8 Aan het lezen 2 Wil ik lezen 26 Favoriet 0 Recensies 5
Thrillers & Spanning   Topics 0
Wie kun je nog vertrouwen, als je ontdekt dat je leeft in een leugen?

Niets kan de 39-jarige Mya zich herinneren als ze ontwaakt uit een coma. Haar naam moet haar worden verteld en haar echtgenoot lijkt een vreemde. Als hij haar na de revalidatieperiode meeneemt naar huis, voelt het alsof ze er voor het eerst een voet over de drempel zet. Ze probeert te vertrouwen op wat hij haar vertelt, maar als niets in het huis duidt op haar aanwezigheid voor het ongeluk, slaan bij Mya de twijfels toe. Wie is de man die zegt haar echtgenoot te zijn? Wie is ze zelf? En wat veroorzaakte haar geheugenverlies? In de zoektocht naar haar verloren verleden brokkelt de aangenomen waarheid langzaam uiteen en groeit haar vermoeden te leven in een leugen.

ZOEK MIJ NIET is de derde literaire thriller van de Nederlandse schrijfster Sietske Scholten. Haar boeken staan bekend om de meeslepende situaties en de ijzersterke plots. Sinds 2017 staat haar roman BEET in de top 10 van Bol.com best beoordeelde Nederlandstalige literaire romans.

Lezers over Sietskes De schaduw van Elvira:

‘Een rillend goede thriller, die geniaal is uitgewerkt. Een auteur met een pakkende schrijfstijl en een ware aanwinst voor het genre.’

‘Een beklemmende psychologische thriller. Doordat je voortdurend je denkrichting moet aanpassen, blijft het spannend en komt de ontknoping pas op het allerlaatste moment.’
Blogroman
22 november 2019

Lezersrecensies (5)

Geweldig

door: Karen 1 like
Ik geniet altijd heel erg van de boeken van Sietske Scholten. Er zit altijd veel vaart in. Telkens denk je weer o zit het zo en even verder is het toch anders. Het plot is ook weer zo iets. Nee geen spoilers. Koop het en lees het, echt de moeite waard. Dank je wel Sietske

Indrukwekkende einde

door: Saskia Boree - SJM Schrijft 1 like
De twee tijdslijnen in Zoek mij niet zorgen ervoor dat lezers de personages stukje voor stukje beter leren kennen en hoewel dit in het begin misschien lijkt te verwarren, is deze manier van schrijven helemaal niet tenenkrommend of onduidelijk. Sietske Scholten heeft haar personages daardoor goed...

door: Musquito (Lindsay Cornette) 1 like
Zoek mij niet is een thriller ontstaan uit Sietske haar blog opgedeeld in vele kleine hoofdstukken. De korte hoofdstukken zijn dus ideaal om te lezen op de trein want ik vind het vervelend om te moeten stoppen vooraleer een hoofdstuk uitgelezen is. Mya wordt wakker na een coma, maar herkent niets...
ebook

Spannend, meeslepend, beklemmend, en dan dat plot!

door: Jessica 1 like
Oh Sietske Scholten, you did it again ! Ik heb hem alweer uit helaas.. 1 maand op gewacht om hem dan in 2 dagen uit te lezen.. Man man.. "Zoek mij niet".. Spannend, meeslepend, beklemmend, en dan dat plot! Die had ik echt niet zien aankomen zoals je begon. Helemaal op in het verhaal, veelal...

Wow, het verhaal houd je tot het einde in de greep.

door: Boeking 1 like
Meeslepend verhaal met verrassende wendingen en een onverwachts einde. Het verhaal houd je in de greep en het is moeilijk om het boek weg te leggen. Zeker een aanrader.