Patientgericht communiceren in de GGZ

0
Gelezen 0 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 0 Favoriet 0 Recensies 0
Non-fictie   Topics 0
Dit boek is een praktische gids voor alle ggz-hulpverleners die patiëntgericht willen communiceren met hun cliënten of patiënten. Met patiëntgericht communiceren bereik je een prettige samenwerkingsrelatie, waarin je de cliënt de best mogelijke zorg kunt bieden. Hij voelt zich beter begrepen, gesteund en erkend. Hij krijgt meer greep op zijn situatie en vergroot zijn zelfredzaamheid. Dat levert belangrijke gezondheidseffecten op.

Patiëntgericht communiceren houdt in dat je actief luistert. Dat je elkaar informeert en, als het even kan, het behandelplan samen maakt. Dat je op een natuurlijke manier gids, coach, expert of adviseur bent, afhankelijk van het moment en de omstandigheden. Met patiëntgericht communiceren kun je omgaan met moeilijke situaties als weerstand, heftige emoties en lastige interactiepatronen. Maar ook op een respectvolle manier drang en dwang toepassen, als dat nodig is. In dit boek komen ook niet alledaagse situaties aan bod: het transculturele gesprek, het gesprek met iemand met een verstandelijke beperking, simulatie, dissimulatie, kritiek krijgen en feedback geven. Tot slot is er aandacht voor eigentijdse zorg op maat: Health 2.0 en eCommunicatie.
Genre
Non-fictie
Aantal pagina’s
258
ISBN
9789058982285
+
Jouw boekenplank Jouw waardering
Jouw recensie   Schrijf een recensie E-book prijsvergelijker
Advertentie