Sterk achtste deel in deze serie

A van Steeg 29 mei 2024
Dodelijke wraak van Robert Brynzda is alweer het achtste deel in de Erika Foster serie. Ik heb deze serie al heel lang op mijn leeslijstje staan, maar ik besloot toch maar eerst dit deel te lezen. Maar was mijn uitstel terecht of heb ik echt een goede serie te lang op mijn leesplank laten staan?

In Dodelijke wraak maken we direct kennis met de eerste dode als Erika uit eten is en de verkeerde ingang neemt naar het restaurant. Maar deze zaak loopt gelijk al vreemd als de zaak onder haar neus wordt overgenomen. Maar Erika zou Erika niet zijn als ze deze zaak van de dood van Neville Lomas een bekend politicus, helemaal uit handen geeft. Dan volgen er nog meer moorden maar niemand krijgt grip op de fotografe Annebelle. Maar wie zijn de vijf identieke vrouwen die in het penthouse zijn geweest van een bekende voetballer? Waarom moest hij ook het leven laten? Het wordt een kat-en-muisspel tussen de dader, Erika die haar eigen plan trekt en de hogere piefen die de zaken het liefst achterhands oplossen. Maar de belangrijkste vraag is; zal de dader op tijd worden opgepakt voor er nog meer slachtoffers vallen?

Robert Brynzda heeft een goed achtste deel geschreven in deze serie. Je voelt het doorzettingsvermogen van Erika en haar team, maar ook de frustraties van alles wat daaromheen gebeurt. Dit alles weet de auteur in een heel geloofwaardige sfeer aan de lezer over te brengen. Dat er nog meer delen zullen volgen dat is wel zeker, maar voor nu is Dodelijke wraak een heel fijn boek om te lezen. Voor ik het wist was ik al een heel eind in het verhaal, dus dat zegt genoeg.

Brynzda is voor mij niet een geheel onbekende auteur omdat ik begin dit jaar de standalone Stille angst mocht lezen van de auteur. Ik beoordeelde deze met 4 sterren. Nu ik eindelijk, maar dan wel pas in het achtste deel, aan deze serie ben begonnen, weet ik wel zeker dat het niet alleen bij dit deel blijft. Ik ben nieuwsgierig geworden en ik vermoed maar zo dat ik in mijn zomervakantie meer ga lezen van deze auteur en deze serie. Ik geef Dodelijke wraak een welverdiende 4 sterren.

Meer recensies van A van Steeg