Zondaar is een perfecte thriller!

Ad Jonkers 18 maart 2023
Het 3e deel in de reeks rond misdaadverslaggever Vince van Zandt is een meesterwerk van Hans Faber. In "Zondaar" gaat de journalist van Zandt op zoek naar eerherstel. Hij stuit -puur toevallig- op een moord in het streng gereformeerde Urk. Let op; na het lezen van de 1e bladzijde kent u de dader al. Maar die opbouw blijkt een doorslaggeven succes te zijn. Het verhaal in "De Zondaar" wordt afwisselend verteld vanuit het oogpunt van de dader en dat van Vince. Het leidt tot een mooie spanningsopbouw. De schrijver is er in geslaagd om de vaart in het verhaal te houden en iedereen in spanning te laten tot en met de afloop. Op Urk gelden andere wetten, zo blijkt al snel. Gebeurtenissen uit het verleden spelen een grote rol. Bijbelteksten volop maar nooit storend alleen maar positief. Had grote moeite om dit boek niet in 1 keer uit te lezen. "Zondaar" is met recht een meesterwerk te noemen van Hans Faber. Verdient gelezen te worden door een groot publiek. Bovendien zou een oeuvreprijs een terechte beloning zijn. Zet het op uw "Wil Ik Lezen-lijst". U zult er geen seconde spijt van krijgen!

Meer recensies van Ad Jonkers