Gruwelijke moord met afwijkend motief

Ad Jonkers 31 juli 2022
"De laatste stap" is de 1e thriller van Paul de Bruyn. En dat is aan de uitwerking te merken. Hoofdinspecteur Eric Michiels en zijn team van "De Moordbrigade" worden geconfronteerd met een gruwelijk uitgevoerde moord in Hoboken (stad Antwerpen). Hoewel er degelijk speurwerk wordt verricht door de teamleden zijn er teveel toevalligheden in het verhaal verwerkt. Bovendien zijn er enkele passages die niets met het totale verhaal te maken hebben. Soms gaat de schrijver te ver in detail met het uit en te na beschrijven van personen. Bv. het echtpaar Bongers. Het lijkt alsof de auteur een (niet-geslaagde) poging heeft gedaan sommige bijzaken belangrijker te maken en hoofdzaken te weinig aandacht krijgen. De plot op zich is geloofwaardig en helaas maar al te actueel. Toch blijf ik na het 2 maal lezen van dit boek met een niet tevreden gevoel achter. Of er sprake is van een 1e deel van een serie is onduidelijk. Wel is duidelijk dat de auteur bij een vervolg diverse zaken dient te wijzigen, Anders zal het moeilijk worden om lezers aan zich te binden. Wilde 2,5 ster geven maar dat kan niet. Dus gekozen voor 3 sterren, het voordeel van de twijfel. Zeer benieuwd of er nog meer verhalen verschijnen rondom het team van Eric Michiels. Werk aan de winkel voor de auteur!

Meer recensies van Ad Jonkers