Meeslepend verhaal

adinda97 24 oktober 2023
‘Blauwe plekken’ van Sidney Raven is een roman die je meeneemt op een spannende reis door de wereld van verlangens en geheimen. Het verhaal draait om Zilla Jongzeel, een jurist die worstelt met haar onderdanige verlangens en de verwachtingen van haar feministische moeder. Haar huwelijk met de beroemde acteur Paul Arend voldoet niet aan haar diepste fantasieën, totdat ze een geheime minnaar ontmoet die deze verlangens op een onverwachte en intense manier tot leven brengt.

In het begin had ik wat moeite om in het verhaal te komen. Maar nadat ik eenmaal wat hoofdstukken had gelezen werd ik er echt volledig in meegesleept en kon ik het moeilijk wegleggen. De hoofdstukken worden geschreven vanuit het perspectief van Zilla, ik denk dat dit het verhaal extra veel kracht geeft, hierdoor krijg je als lezer een diepgaand inzicht in haar gedachten en gevoelens.

Sidney Raven heeft een onwijs vlotte en toegankelijke schrijfstijl, waardoor het boek makkelijk te lezen is. De spanning wordt goed opgebouwd en houdt je geboeid tot het einde. Vanaf het begin leef je mee met Zilla en haar innerlijke strijd. Erg knap hoe de auteur dit weet te beschrijven.

De verrassende plottwist zag ik totaal niet aankomen. Ik zal geen spoilers weggeven, maar ik heb toch nog een tijdje moeten nadenken over het einde.

‘Blauwe plekken’ is een boek dat diep ingaat op relaties, verlangens en de gevolgen van geheimen. Het is een meeslepend verhaal vol emotie en onverwachte wendingen. Dit boek is echt een aanrader voor de lezers die op zoek zijn naar een pakkend verhaal dat je aan het denken zet en je emotioneel raakt. Sidney Raven heeft met ‘Blauwe plekken’ een indrukwekkend boek geschreven dat je nog lang zal bijblijven

Bedankt voor het recensie-exemplaar!

Meer recensies van adinda97